середу, 20 січня 2021 р.

Чим вирізняється обдарована дитина?


В читальному залі бібліотеки8 багато надзвичайно пізнавальних книг. Сьогодні продовжимо з ними ознайомлюватися. Мова піде про обдарованих дітей, від природи чутливі та і сильні водночас – вони зазвичай найкращі представники свого покоління і кожен з них може досягти неабияких досягнень. То що це за діти? Варто розібратися, адже у кожного з цих типів свій стиль поведінки, свої потреби, своя система взаємин, свій емоційно-вольовий статус. Тому до кожного має бути індивідуальний підхід, як у школі, так і в сім'ї.

 1. Інтелектуальна сфера

 Обдарована дитина вирізняється гарною пам'яттю. мисленням, допитливістю, добре розв'язує різні задачі, зв'язно викладає свої думки. Має здібності до різних навчальних предметів.

 Дитина дуже допитлива, виявляє незалежність і оригінальність мислення, висловлює оригінальні ідеї.

 Добре пристосовується до нових ситуацій, легко спілкується з дорослими та дітьми, виявляє лідерство в іграх і заняттях з дітьми. Ініціативна, бере на себе відповідальність за свої дії.

 Дитина виявляє великий інтерес до візуальної інформації, захоплюється художніми заняттями, її роботи вирізняються оригінальністю. Виявляє інтерес до музики, легко відтворює мелодію, із задоволенням співає, намагається створювати музику.

Часто тонка і точна моторика, чітка зорово-моторна координація, широкий діапазон рухів, добре володіє тілом, високий рівень розвитку основних рухових навичок. 


                     Ознаки обдарованої дитини: 

 • часто перескакують через послідовні етапи свого розвитку;

 • мають чудову пам'ять, беруть участь у всіх заходах, змаганнях, усних турнірах, олімпіадах тощо;

 • мають великий словниковий запас, вони із задоволенням читають словники, енциклопедії;

 • можуть займатися кількома справами відразу;

 • дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ;

 • легко справляються з пізнавальною невизначеністю, із задоволенням сприймають складні довгострокові завдання;

 • не можуть терпіти, коли їм нав'язують готову відповідь;

 • можуть концентрувати свою увагу на одній справі;

 • властиве надто розвинуте почуття справедливості;

 • добре розвинуте почуття гумору;

 • постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм, поки що, ''не під силу'', й у вирішенні деяких з них домагаються успіху;

 • для них характерні перебільшені страхи, оскільки вони здатні уявити собі безліч небезпечних наслідків подій;

 • часто володіють екстрасенсорними здібностями;

 • негативно оцінюють себе;

 • інколи мають труднощі з тонкою координацією.

             Показники творчої обдарованості дитини.

 1. Стійка, підвищена потреба в самоактуалізації, вияві себе, самоствердженні.

 2. Наявність особистої думки.

 3. Інтелектуальна незалежність, зневажливе ставлення до стереотипів, авторитетів. Потреба чинити опір шаблону, нав'язаному стилю діяльності.

 4. Високе самоставлення, самооцінка, потреба мати свій ''Я - образ''.

 5. Схильність до гри.

 6. Оригінальність.

 7. Імпульсивність, поривчастість.

 8. Широта інтересів. Інтерес до філософських питань.

 9. Повна відсутність поваги до проторених шляхів.

 10. Прагнення самостійно подолати труднощі, які виникли.

 11. Постійне прагнення поліпшувати якість своєї продукції, вимогливість до себе.

 12. Завзяття й наполегливість думки. Термін невідступно думати про певний предмет.

 13. Потреба в серйозній внутрішній роботі, створенні своєї індивідуальності, духовному зростанню.

Типи обдарованих дітей.

 1. Найкращий учень: усі його люблять, робить те, що йому кажуть і як; любить подобатися.

 2. Бунтівник: сперечається, з ним важко спілкуватися, часто в нього виникає стан емоційно вольового напруження, коли щось загрожує досягненню його мети.

 3. Підпільник: знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають, тому прагне не вистрибувати, а бути як усі.

 4. Втікач: випадає з ліцейної системи, не може підлаштуватися до вимог ліцею, викладачів, майстрів виробничого навчання.

 5. Двобічний: відстає або має вади фізичні; його розглядають як слабкого, не помічають обдарованості.

 6. Цілеспрямований: незалежний, автономний, знає собі ціну, знає, чого хоче.

 У кожного з цих типів свій стиль поведінки, свої потреби, своя система взаємин, свій емоційно-вольовий статус. Ось чому до кожного має бути індивідуальний підхід, як у школі, так і в сім'ї.

Радимо почитати:




Джерело: http://vokrda.kuprda.gov.ua

 

Немає коментарів:

Дописати коментар