Юристка попередила присутніх про найпопулярніші види шахрайств. Розрізняють:
- Телефонні шахрайства (псевдобанкіри телефонують громадянам і під різними приводами виманюють особисті та персональні дані, а також дані банківських карток начебто для їх захисту. Після отримання необхідної інформації злочинці знімають кошти).
- Інтернет-шахрайства (під час купівлі-продажу товарів псевдопродавець пропонує занижену вартість товару, вигідні акції, просить у вас здійснити повну або часткову передоплату за товар, а коли гроші перераховані — зникає).
- Псевдофахівці (аферисти представляються соціальними працівниками, які пропонують обміняти старі купюри грошей на нові, мотивуючи тим, що старі банкноти будуть не дійсними. Таким чином люди віддають шахраям свої заощадження, а натомість отримують звичайні папірці або сувенірні банкноти. Або ж зловмисники представляються працівниками комунальних служб і, під приводом надання допомоги або перевірки лічильників, проникають до помешкання громадян. Поки господар на щось відволікається, аферисти нишпорять в оселі та забирають цінні речі).
- З вашим родичем сталася біда (псевдо лікарі чи псевдо правоохоронці телефонують родичам і повідомляють, що їх син, донька чи онука скоїли злочин або потрапили в ДТП, або в тяжкому стані їх доставлено в лікарню. І для уникнення «покарання», чи проведення «термінової операції» в лікарні потрібно заплатити гроші. Дані кошти злочинці просять перерахувати на картковий рахунок, або підвезти в певне місце, або відати їх третій особі, яка за ними приїде. Після отримання грошей спілкування припиняють).
- Віддалена заміна сім-карти (злочинці дистанційно перевипускають телефонну сім-карту та оформляють онлайн-кредити на ім’я власника у сервісі швидких позик).
Головні поради від фахівця та що робити щоб убезпечити себе від шахрайських дій?
1. Не надавати власні персональні дані незнайомим людям;
2. Не відчиняти двері і не впускати в своє помешкання незнайомців;
3. Щоб не стати жертвою телефонних аферистів, зберігайте спокій і не перераховувати нікому гроші;
4. Нікому не повідомляти термін дії банківської карти, пароль від неї та CVV-код (три цифри на звороті картки);
5. У разі отримання спірних листів чи повідомлень не здійснювати ніяких оплат до встановлення обставин ситуації, що виникла;
6. Не вірити у випадкову перемогу в розіграші/лотереї, тощо.
Ось такі корисні та пізнавальні поради отримали присутні, що завітали на захід. Ця інформація стане в пригоді кожному з нас. Тож будьте пильні!
Немає коментарів:
Дописати коментар