Андрухович Ю.
Коханці Юстиції. ∕ Юрій Андрухович. - Meridian
Czernowitz, 2018.
Нарешті
«живий» класик сучасної літератури порадував нас новою книгою, названою чи то
ним самим, а чи видавцем - «паранормальним» романом. Насправді, це, звичайно ж,
не роман, а «вісім з половиною» чудових оповідань. Саме вони й складаються в
своєрідний роман - з часом, пам'яттю, дитинством-юністю і, безумовно, зрілістю.
Більш того, об'єднує їх нехай навіть не сюжетно, але принаймні тематично -
спільна риса, притаманна всім героям оповідань. Це, по-перше, пристрасть до
злочинів, а по-друге, таємне кохання. В даному випадку, як бачимо з назви
«роману», всі вони залежить від богині правосуддя.
Роздобудько І.
Прилетіла ластівочка ∕ Ірен Роздобудько. – К.: Нора-друк, 2018.
Історія
в цьому романі про загадкову подію, що сталася у 1921 тягнеться у наше
сьогодення, аж в Америку, де в будинку для старих людей помирає пацієнт, який
називає себе братом Миколи Леонтовича. Того самого автора різдвяного Щедрика,
відомого у всьому світі під назвою Carol of the Bells. Психологічної напруги
оповідь сягає тоді, коли в родину головного героя, який має свою власну тайну,
приходить дослідник, розповідаючи про обставини смерті українського
композитора. Який впустив в хату вбивцю, оскільки знав його. Натомість таємниця
цього злочину, коли «офіційно» за загадкових обставин від рук «петлюрівського»
убивці загинув Леонтович, зберігалася в радянських архівах понад 80 років.Хто
насправді вбив українського генія? Роман відкриває завісу над цією загадковою
історією.
Лис В.
Стара холера. ∕ Володимир Лис. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018.
Черговий
народний епос від визнаного майстра – це символічний двобій людини зі смертю,
хоч би в які жанрові шати вбиралася оповідь, а також її герої. Наразі їх
четверо, наче мушкетерів, і наробили вони за життя чимало такого, про що варто
скласти цілий роман. Вже
на початку оповіді за всіма законами жанру сталася сумна, бо начебто вже й
запізніла пригода, хоч і «кепкували часом з тої часниці, і тої росомахи, що має
прийти і затулити білий світ своєю чорною тінню, і от вона, вочевидь, прийшла».
Оскільки Адамові, як кликали одного з героїв роману, конче потрібна Єва, хоч би
й кликали її в селі Красна Ружа. Насправді ж ця екзотична поліська елегія –
наче символічна історія цілої країни, своєрідна книга народної пам’яті, яку не
викорінити жодним репресіям чи голодоморам.
Коломійчук Б.
Моцарт із Лемберга. ∕ Богдан Коломійчук. – Л.:
Видавництво Старого Лева, 2018.
Дія
цього роману відбувається у першій половині XIX століття у Відні, Галичині та
Баварії. Головний герой — молодший син геніального композитора Вольфганга
Амадея Моцарта, Франц Ксавер. Попри успадкований талант, Франц не досяг
батькової слави, але життя його було сповнене пристрасті, інтриг та пригод. А доля
— тісно пов’язана зі Львовом, тодішнім Лембергом. «Мені здається, що
Франц Ксавер посміхається з небес, адже про нього нарешті знають у Львові, -
зауважує автор. - Без сумніву, це один із найвидатніших львів’ян. Так, я беру
на себе сміливість назвати його львів’янином. Адже як інакше назвати людину,
яка прожила в культурній столиці України більшу частину свого життя, 30 років?
Людина, яка зустріла тут своє кохання. Нехай нещасливе, але справжнє. Людина,
яка заснувала у Львові музичне Товариство св. Цецилії. Він точно львів’янин».
Деркачова О.
Дім Терези. ∕ Ольга Деркачова.
– Брустурів: Дискурсус, 2018.
Цей міський роман – не історія Амелі з однойменного
фільму, позитиву тут від початку немає, оскільки померла близька людина, і все
життя тепер – це поступове витіснення гіркої пам’яті. Утім, ліричний
настрій, незвичні образи, яскраві метафори в романі нагадують все ж таки
«французький» стиль Франсуази Саган. З іншого боку, екзотичність нового (після
трагедії) фаху героїні – ніби з екранної фантасмагорії в стилі Федеріко Фелліні
– вона працює «обіймаликом», відвідуючи самотніх людей – юнаків, дівчат,
чоловіків і жінок: психологічна допомога (навіть, бува, у ліжку, але без сексу)
сьогодні, як відомо, потрібна багатьом. От лишень її форма,
яку обрала героїня (філолог у минулому) доволі нестандартна, хоч це й інтригує,
закликаючи дочитати роман до кінця (дізнавшись про Дім, який виник на ґрунті цієї
ідеї), знов-таки навертає до «французького» досвіду. Адже в Парижі працює
кабінет відомого філософа, з яким за певну плату можна побалакати на будь-які
теми, що цікавлять клієнта – ті самі, що й в героїні роману: «про книги,
фільми, музику, трохи про спорт і машини. Але не про політику. Політика
викликає тривогу, економіка також. Ми ж не хочемо тривожитися перед сном,
правда?»
Запрошуємо до бібліотеки №8. Книги запитуйте на абонементі.
Немає коментарів:
Дописати коментар