четвер, 21 червня 2018 р.

Небесний голос Івана Драча


В той день, коли відлетіла у вічність душа українського поета Івана Драча, бібліотека № 8 отримала перевиданий видавництвом «Мистецтво» раритет -  «Тетяна Яблонська ∕ Іван Драч . Книга, яку знищили». 1969 року цей художній альбом накладом у чотири тисячі примірників , який містив найкращі балади Івана Драча та репродукції картин Тетяни Яблонської, було знищено за звинуваченням у «націоналізмі». До нашого часу збереглися лише два  «сигнальних» примірники. Один належав Тетяні Нилівні, а інший видавництву. « Я дуже пишаюся, що моя картина «Життя» сприяла створенню Іваном Драчем  чудової  «Балади роду» - писала прославлена художниця.

 Іван Драч «Балада роду» ( До картини «Життя».1966)
В мого роду – сто доріг,

Сто століть у мого роду.
Вичовганий старий поріг
Старій бабі в нагороду.
Сива стежка в сто доріг

Розлітається од хати.
Сто вітрів мій вік запріг
Сиву хату розхитати.
Сто скажених сивих бід
Та й сушило ж роду вроду,
Та не висхне зроду рід
Ні в погоду, ні в негоду.
Внучок тупцю тупотить
Тупцю, внуцю, тупцю,хлопче
Сто стежин у світ летить,

Він – сто першеньку протопче…
Роде рідний! Не стлумить
Нашу жилаву породу –
Сто вітрів в ногах лежить
Мого роду і народу…



Немає коментарів:

Дописати коментар