Минулого разу ми говорили про покращення пам'яті в цілому, але що робити, якщо запам'ятати інформацію трба тут і зараз?
Екзамен, промова, важливі цифри, номери телефонів, правила, формули - усе ви зможете запам'ятати без зайвих зусиль! Все що потрібно - досконало оволодіти підібраними методиками. Тож почнемо!
Методика
«Заримуй!».
Принцип цього методу запам'ятовування в тому, щоб привласнити числу, формулі, телефонному номеру риму. Наприклад: 285-42-35 ‒ двісті вісімдесят п'ять, сорок два, тридцять п'ять ‒ сьогодні ми йдемо гулять; 24 червня ‒ двадцять четвертого гладимо плаття, двадцять четвертого в гості йдемо, двадцять четвертого купуємо квіти для Наді, двадцять четвертого їх подаруємо! Від вас вимагається створити свою власну асоціацію, не обов'язково бути поетом. Спробуйте, і ви здивуєтеся, як просто і швидко у вас все вийшло!
Розкажи історію і повір у неї!
Сторітелінг ‒ метод, яким зараз користуються
всюди: в рекламі, в соціальних мережах, при написанні резюме. Сенс в тому, що
людина створює історію. Неважливо, про себе або про продукт. Наш мозок сприймає
цю історію не як набір якихось безглуздих фраз, цифр і показників, а як щось
реальн, те, що сталося. Пишучи історію, ви продумуєте образи, можете надавати
«дієвим особам» колір або запах. Наприклад, можна скласти історію про формулу
ваги, яку школярі вчать в 7 класі: «Жила-була Вага. Від народження їй дали
дивне ім'я ‒ букву «P». Її батьками були: мама Маса (ну з нею хоч все
зрозуміло, у неї було ім'я «m»), і батько «g» ». Історії можна складати як
смішні, так і жалісливі. Принцип в тому, що в школі, вивчаючи правило, ви
просто безглуздо зазубрюєте інформацію, яка не відкладається надовго в пам'яті.
Пишучи ж історію, ви будете «опрацьовувати» кожен елемент формули або правила. Вам буде легко відтворити цю інформацію навіть
в моменти переживань на іспитах.
Методика від
Цицерона
Коли оратори
давнини виступали перед величезною кількістю людей, у них не було ніяких
листочків, шпаргалок, смартфонів, де можна було б підглядати текст. А
запам'ятати величезну промову ‒ це талант, погодьтеся! Зараз, коли учні виступають
на конференціях, захищають курсові та дипломні роботи, представляють свій
університет на міжнародних олімпіадах теж не дуже вітається читання з листка.
Подумайте, на кого вам буде приємніше дивитися: на того, хто постійно
підглядає, чи на того, хто відмінно володіє інформацією, взаємодіє з аудиторією
поглядом, прекрасно презентує свою тему. Як цього досягти? Метод Цицерона в
цьому допоможе! Метод Цицерона полягає в тому, що для запам'ятовування
матеріалу вам знадобиться візуалізація кімнати. Неважливо великої або
маленької, знайомої чи ні. Головне ‒ подумки потрапити в цю кімнату і почати по
ній ходити. Кожен предмет вам може нагадувати розділ вашого виступу.
Припустимо, вступ ‒ це килимок, який лежить перед входом у кімнату. Перша
частина ‒ комод, який стоїть від вас зліва. У скриньках комода можуть лежати
якісь картки з цифрами або датами. Весь виступ ви подумки йдете по кімнаті за
годинниковою стрілкою. Такий метод досить-таки популярний і не вимагає від вас
великих часових витрат. Досить, готуючись до виступу, обійти таку кімнату 3-4
рази і ви запам'ятаєте всю свою промову. Так, не слово в слово, але зможете
живо розповідати інформацію для аудиторії і відмінно в ній орієнтуватися.
Методика
візуалізації
По суті, ця методика чимось нагадує методику Цицерона.
Але якщо там інформацію ви вчите структуровано, розкладаєте її по полицях, то в
методиці візуалізації зовсім не обов'язково все структурувати. Припустимо,
потрібно вивчити вірш. Важливо підбирати в думках картинки, які будуть
підходити під кожен куплет. Наприклад, якщо у вірші описується якийсь пейзаж,
то важливо просто якскраво уявити всі деталі. Розповідаючи вірш, у вас
насамперед будуть виникати образи, до яких ви з легкістю підберете потрібні
слова.
Немає коментарів:
Дописати коментар